Jak rekomendować produkty w sklepie internetowym?

Prowadzenie sklepu internetowego jest dzisiaj możliwe prawie dla każdego człowieka. Wystarczy tylko założyć własną stronę, umieścić tam skrypt do obsługi sklepu, zamówić towary do sprzedawania w hurcie i sprzedawać je klientom detalicznym. Trzeba jeszcze założyć działalność, ale to pomijamy, bo jest to rzecz oczywista. Natomiast o wiele trudniejsze jest osiągnięcie w sklepie satysfakcjonujących dochodów, ponieważ trzeba znaleźć jakiś sposób na pokonanie konkurencji. W dzisiejszym wpisie zastanawiamy się w jaki sposób rekomendowane produkty podsuwane klientowi na stronie sklepu mogą skłonić go do zakupienia większej ilości przedmiotów.

Przykład płynie z góry

Prowadzenie sklepu internetowego jest dzisiaj możliwe prawie dla każdego człowieka

Autor zdjęcia: pixabay.com

Jeśli spojrzymy na to, w jaki sposób dochody osiągają największe sklepy internetowe i serwisy aukcyjne, zauważymy, że bardzo wiele z nich używa rekomendacji produktów tak często, jak tylko się da. Oczywiście trzeba zachować z tym umiar, niemniej rekomendowane produkty znaleźć możemy czytają opis danego przedmiotu, opisy kategorii do której on należy i listy towarów jaka się w niej znajduje, jak również bezpośrednio po zakupie, gdy wyświetla się nam podsumowanie transakcji. W ten sposób możliwe jest osiągnięcie znacznie większych dochodów naszego sklepu i o to właśnie chodzi.

Dlaczego to działa?

Przede wszystkim odpowiedzmy sobie na pytanie w jaki sposób ten mechanizm trafia do wyobraźni klienta. Otóż jeśli szukamy jakieś przedmiotu i czytamy jego opis, to prawdopodobnie chcielibyśmy zakupić też coś, to będzie podobne do niego. Na przykład, jeśli ktoś kupuje w sklepie kabel do ładowania telefonu, to można mu podsunąć odnośniki również do samych ładowarek, ich różnych typów, a może innych długości tego samego przewodu i tak dalej. W ten sposób rekomendowane produkty przykuwają uwagę i dają o wiele większą szansę, że klient kupi u nas o wiele więcej, niż jeden tylko przedmiot.